Doorgaan naar hoofdcontent

Genietjes van de maand *•.MAART.•*


Deze maart roerde ik helaas minder mijn staart dan ik van te voren gehoopt had en 
was ik regelmatig best een beetje van de kaart, want met drillende stratenmakers rondom mijn huisje, een fikse bijholte-ontsteking, doordeweeks te weinig sociale afspraken en daar bovenop ook nog steeds totaal geen schrijfinspiratie voelen, zat ik mezelf behoorlijk in de weg. Vooral van dat laatste baal ik enorm, want dit lijkt nu na meerdere maanden niet echt tijdelijk meer te zijn. Ik kom onder andere gewoon steeds maar niet echt bij mijn diepere gevoel, creatieve flow en overkoepelende gedachten, alsof die bedekt zijn met een (bescherm)laagje of gedemd worden door een dekentje. Gedeeltelijk dan, want gelukkig ervaarde ik deze maart ook genoeg piekende genietmomenten, zowel grote als kleine, het geluk daarvan voel ik nog heel goed, misschien zelfs nog wel meer dan anders, heerlijk! En extra belangrijk en opbeurend om daar hieronder weer even kort bij stil te staan dus, lees je mee?


  • Waterwandelingen. Ook deze maand was mijn liefste mama weer mijn enige wandelmaatje en hebben we vier fijne energiebrengende en hoofdleegmakende rondes rondom Spoordonk gelopen, toevallig allevier grotendeels nabij water. Heerlijk om er even uit te zijn én om de groene blaadjes en kleurige bloemen overal voorzichtig tevoorschijn te zien komen; lentekriebels!


  • Basisschoolbezoek. Op een zonnige zondag kwamen twee vriendinnen (die ik sinds de kleuterklas al heb) gezellig aangewandeld voor een kop thee en van hun vertrouwde gezelschap heb ik echt enorm genoten. Zo leuk dat we nu net als vroeger weer dichtbij elkaar wonen. :) 


  • Groen geluk. Elke dag geniet ik volop van mijn mooie grote raampartij inclusief uitzicht, maar het stylen van de brede vensterbank eronder blijft een uitdaging, enerzijds oogt alles daarop namelijk heel klein en nietig, en anderzijds wil ik het uitzicht ook niet teveel blokkeren met grote items. Maar de prachtige grote plant die ik mocht uitzoeken van mijn oma en eentje die ik zelf kocht hebben dit al een stuk beter in balans gebracht, super blij mee dus! En niet alleen deze nieuwe planten maakte me blij, ook van het tripje naar het tuincentrum om ze uit te zoeken heb ik ontzettend genoten. 


  • Prinsessenparty. Helemaal gekleed in het roze ging ik met heel veel zin naar het verjaardagsfeestje van mijn twee bonusnichtjes die alweer zeven en vijf jaar oud werden, en jarig waren ze! Gekleed als diverse prinsessen, ik heb maar liefst zes verschillende jurken voorbij zien komen, genoten ze stralend van hun lievelingstaarten, cadeaus en alle liefdevolle aandacht, en ik genoot even hard met ze mee, wat een feestje om hier bij te mogen zijn!


  • Zalige zondag. Gelukkig kon ik de dag voordat ik een bijholteontsteking kreeg nog gezellig naar de borrel van mijn geweldige vriendengroep en beleefde ik daar een echt fantastisch fijne en gezellige middag. Ik had hen en het bijbehorende gevoel wat ik bij ze krijg echt gemist en voelde me daarna dan ook heel rijk en dankbaar, wat een bofkont ben ik toch met zulke vrienden. 


  • Make-over-mania. Het was even een week flink doorbijten qua herrie en overprikkeling, maar kijk even hoe mooi mijn achtertuin en entree er nu bijligt! Ik ben echt zo blij dat ik destijds twee halfronde terrasjes schuin tegenover elkaar heb bedacht, dat maakt het lekker speels en zacht. Ook vond ik een goede deal voor vier stevige groene tuinstoelen waar ik erg blij mee ben, hoop ik binnenkort op Marktplaats of in de kringloop een ronde tuintafel tegen te komen en denk ik dat mijn oude loungesetje voorlopig prima zal staan op het andere terrasje. En dat afgelopen zaterdag zelfs het eerste groen al geplant is maakt het natuurlijk helemaal fantastisch! Knijp me knijp me, wat een droom. 


  • Amazing asperges. Jaaa, ze zijn er weer hoor, lente ten top, lekker verse asperges rechtstreeks van één van de beste aspergeboeren van Nederland, genieten geblazen! 


  • Paaspret. Gisteren sloot ik de maand gezellig af met paaseitjes zoeken en in het paaszonnetje zitten met ons hele gezin, zo fijn en waardevol om weer eens met z’n allen bij elkaar te zijn. En heel tof om voor het eerst te ervaren hoe ideaal en laagdrempelig het is als ik naar zoiets zélf kan komen en gaan. 

Dat waren mijn highlights weer voor deze keer, zo ontzettend dankbaar voor al dit giga genietgeluk! Ik hoop wel dat ik in april iets regelmatiger kan doen wat ik wil en waar ik blij van word, maar dat mijn beschikking voor thuiszorg en ambulante begeleiding eindelijk binnen is gaat daar vast aan bijdragen. Ook voor jou een zeer zalige, zorgeloze en zonnige doe-wat-je-wil-april gewenst, let’s go lente!

Liefs Laura 




Reacties

  1. Lieve Laura,

    Wat heb je het toch mooi voor elkaar in jou paleisje maar nu ook aan de buitenkant.. het ziet er echt zo leuk en goed uit. Nu hopen dat jij jezelf ook goed genoeg voelt en het genieten ook echt zo mag zijn🤞🏼🍀🥰 stiekem doe je dat natuurlijk wel. En hoe fijn dat je zoveel lieve mensjes nu dichterbij hebt dan ooit.... heerlijk voor jou maar ook voor hun om jou weer dichtbij te hebben❤️ kleine dingen kunnen ook groot zijn zowel in positieve als negatieve zin maar hoop dat de grote positieve dingen kunnen en blijven overheersen... Fijne tweede paasdag🐣🐥🥰😘

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welkom op mijn blog!

Wat ontzettend leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog, van harte welkom! Mijn naam is Laura, 35 jaar en ik ben woonachtig in het mooie Brabant. Het meest gelukkig word ik van wandelen in de natuur, tijd doorbrengen met dierbaren, lezen, plantaardig kokkerellen en creatief bezig zijn op allerlei andere vlakken, waaronder schrijven. Al zolang als ik me kan herinneren vind ik het heerlijk om te schrijven. Als kind schreef heb ik honderden fantasieverhalen, had ik diverse penvriendinnen door heel Nederland en schreef ook vaak lange brieven naar vriendinnetjes of familie, heb ik altijd een ‘dagboek’ gehad (nog steeds) en schrijfopdrachten op school waren mijn ultieme favoriet.  Sinds mijn chronisch ziekzijn (2015) heb ik mijn passie voor het schrijven meer dan ooit weer herontdekt, op allerlei manieren. Ongeveer vier jaar geleden (2017) ben ik begonnen met het openbaar schrijven van mijn hersenspinsels op Instagram. Vooral voor mezelf, als een soort verwerking en uitlaatklepje. Maar

Dag Eikenboom!

Juni 2019 Nou, dat was het dan. Mijn reis bij de Eikenboom in Zeist zit er helemaal op. Een jaar geleden begon dit ‘grote avontuur’ en liep er een heel andere Laura naar binnen dan die er vandaag voor de laatste keer naar buiten liep. Wat een one of a kind jaar was dit! Een pittig jaar waarin ik niet te beschrijven veel heb meegemaakt. Eén van de belangrijkste dingen hiervan is dat ik weer een heel stuk meer vertrouwen in mijn lichaam heb gekregen. Dat was ik namelijk totaal kwijt na al die jaren met steeds meer klachten, pijn, uitval en bijbehorende onderzoeken en behandelingen. Dat vertrouwen reikt ook zeker verder dan alleen mijn lichaam, want ook in de toekomst en in mezelf heb ik een stukje meer vertrouwen gekregen. En dat voelt fijn. Ik heb mijn beperkingen, klachten en grenzen beter leren kennen en accepteren, al blíj́ft dat laatste heel moeilijk en frustrerend. Nee, ik ben er nog lang niet, maar ik ben wel weer onderweg, en dat was een jaar geleden heel anders. De bijzondere ti

Verhuisblog 2; Het ontwerp

Het definitieve ontwerp voor mijn nieuwe huisje is af en het is zo ontzettend gaaf geworden, ik kan mijn geluk niet op, wat een droom! Na een aantal puzzel- en aanpassingsrondes met de architect kreeg ik twee weken terug de uiteindelijke tekeningen te zien en weet ik nu dus ‘precies’ hoe ik over een jaar kom te wonen, want zoals je in de eerste blogpost van deze rubriek kon lezen, kan ik eindelijk terugverhuizen naar Oirschot, naar een mantelzorgwoning op het (nieuwe) erf van mijn ouders. Mocht je deze blogpost gemist hebben en meer willen weten over het hoe en wat, scroll dan vooral even terug op de homepage. Vandaag neem ik jullie al schrijvend mee door de plattegronden, bouwtekeningen plus twee prachtige 3D-sfeerimpressies, en vertel ik alles over mijn keuzes en gedachten daarbij. Lees je mee? Mijn huisje is onderdeel van een groot bijgebouw met daarin nog drie andere functies, namelijk een carport voor de auto’s van mijn ouders, een tweede wat kleinere mantelzorgwoning voor mijn om