Doorgaan naar hoofdcontent

Genietjes van de maand *•.NOVEMBER.•*


November was voor mij helaas een maand met meer mehh’s dan yeahh’s, met meer dalen dan pieken en met meer downs dan ups, maar inmiddels heb ik ook een soort van geaccepteerd dat deze staat van zijn voorlopig is wat het is voor mij. Er speelt nu gewoon (veel) te veel in mijn leven om het goed en stabiel aan te kunnen, en meer dan blijven roeien met de riemen die ik heb kan ik helaas niet doen. Gelukkig voel ik wel nog steeds, nee alleen maar meer, hoe ontzettend belangrijk allesvergetende genietmomentjes dan voor me zijn. Dus ookal waren dat er deze maand minder dan gewenst, degenen die er wel waren waren juist méér dan gewenst en verdienen hieronder dan ook een extra speciaal plekje. 


  • Helemaal high. De vijf keer dat ik deze maand heb kunnen wandelen in de natuur voelde ik me echt on top of the world, nog veel meer dan anders, alsof ik helemaal high was van alle shots herfstpracht, rust en buitenlucht, heeeerlijk! Het verloste me telkens even van mijn overvolle hoofd en liet me zoveel meer mezelf voelen, wat het wederom overduidelijk maakt hoe een eerste levensbehoefte wandelen in de natuur voor me is. Hopelijk heeft december daarvoor weer wat meer mogelijkheden voor me in petto, het begint (als het droog blijft) in ieder geval al geweldig met komende maandag én woensdag een geplande wandeldate. 


  • Uitmuntend uitje. Met een heel lief en trouw vriendinnetje en haar twee kids heb ik begin november een ontzettend fijne ochtend gehad, eerst keken we even rond in mijn nieuwe huisje en daarna zijn we gaan wandelen langs de stroom om onder andere plassen te stampen en mooie takken te zoeken. Ook kreeg ik nog twee mooie tekeningen en hebben we gezellig kunnen kletsen, echt een uitmuntend uitje! 


  • Roze en groen, moet je doen! Twee kleurrijke geluksmomenten die ik er rondom mijn nieuwe huisje even uit wil pikken zijn mijn geleverde roze hoekbank en mijn groene keuken die grotendeels geplaatst is. Dit waren vooraf allebei toch wat spannende keuzes omdat ze qua kleur niet per se standaard (maar wel definitief) zijn en ik ze van te voren niet in het echt en compleet heb kunnen zien, van de bank alleen een klein stofstaaltje en foto’s op een website, en van de keuken ook alleen twee staaltjes en een technische tekening. Dus toen ik zowel de bank als het grootste gedeelte van de keuken in het echt zag en kon voelen, viel er al een hele hoop spanning daarover weg, want WAUW wat zijn ze mooi en gaaf én mij, yeahh!! Oh, en het chillen in het knusse hoekje van de hoekbank behoort ook zeker tot de genietmomentjes van deze maand, wat heb ik dat gemist de afgelopen jaren. 


  • Vlinders voor vrienden. Het absolute hoogtepunt van deze maand was voor mij de giga gezellige borrel van mijn vriendengroep waarbij deze keer echt iedereen aanwezig was, dus alle vijftien volwassenen en negen kinderen, zo tof! Ik voelde me mega dankbaar en schatrijk toen ik daar rondkeek en tussenstond, had zelfs een soort vlinders in mijn buik, wat een prachtige mensen zijn het toch waar ik bij mag horen en me bij thuisvoel. Hopelijk snel weer!


  • Knuffelige kraamvisite. De jongste telg van de bovenstaande bups is er nog maar net bij, en dan mag een officiële knuffelkennismaking natuurlijk niet ontbreken, op kraamvisite dus! Samen met een beste vriendin heb ik het mooie mannetje (plus zijn geweldige ouders) toen uitgebreid kunnen bewonderen, wat blijft zo’n newborn toch altijd ontzettend bijzonder, heel benieuwd hoe ook hij zich verder zal ontwikkelen en ontpoppen tot een uniek mensje de komende jaren.


  • Theetantes. Ik kreeg zelf thuis ook twee keer visite, een keer van mijn tante en een keer van een beste vriendin en haar jongste spruit. Gezellig bijkletsen onder het genot van een warme kop thee, dat blijven toch altijd waardevolle momenten. 


  • Klein-maar-fijntjes. Tot slot deel ik nog even wat fijne voorbeelden van mijn dágelijkse genietjes en gelukjes, kleine dingen die vaak iets groots voor me betekenen, zeker op alle dagen waarop ik alleen maar thuis ben. Zo kreeg ik een lading van mijn favoriete groene en grijze pompoenen binnen, las en luisterde ik een paar echt hele toffe boeken, kreeg ik Sinterklaasfoto’s en -filmpjes van mijn neefje en nichtje, liet ik mijn haar weer wat meer in model knippen, scoorde ik onder andere een geweldige herfstjas voor vier euro (zie de vorige blogpost) plus een webbing hanglamp op Marktplaats en het wc-spiegeltje dat al een jaar op mijn verlanglijstje stond met een giga goede Black Friday korting, ontving ik een hartverwarmend kaartje van een vriendin in de bus en belde ik bijna een uur met mijn oma. Het zijn de kleine dingen die het doen, that’s for sure. 

Hopelijk kun jij, hoe november ook voor je was, ook terugkijken op een mooi aantal genietjes én staan ze je nu met smart op te wachten voor alweer de laatste maand van dit jaar, dat gun ik je van harte. SinterKerstenNieuw ze in ieder geval! 


Liefs Laura 



Blogposts van de maand november   


• Genietjes van de maand oktober 

• Dagboekdroedel - Aan de zijlijn; Een open en kwetsbare blogpost over hoe het voor mij voelt om niet meer mee te kunnen doen ‘op het veld’ maar vervolgens óók niet vooraan aan de zijlijn kan staan, waardoor ik dus helaas vaak hoog op de tribune van het leven beland.

• Drie jaar tweedehands, één groot succes; Alweer bijna drie jaar koop en draag ik alleen nog maar tweedehands kleding, op een paar uitzonderingen na. Hoe dat me bevalt, waarom ik hiervoor kies, welke items mijn favorieten zijn en meer hersenspinsels over dit thema lees je in deze blogpost. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Welkom op mijn blog!

Wat ontzettend leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog, van harte welkom! Mijn naam is Laura, 35 jaar en ik ben woonachtig in het mooie Brabant. Het meest gelukkig word ik van wandelen in de natuur, tijd doorbrengen met dierbaren, lezen, plantaardig kokkerellen en creatief bezig zijn op allerlei andere vlakken, waaronder schrijven. Al zolang als ik me kan herinneren vind ik het heerlijk om te schrijven. Als kind schreef heb ik honderden fantasieverhalen, had ik diverse penvriendinnen door heel Nederland en schreef ook vaak lange brieven naar vriendinnetjes of familie, heb ik altijd een ‘dagboek’ gehad (nog steeds) en schrijfopdrachten op school waren mijn ultieme favoriet.  Sinds mijn chronisch ziekzijn (2015) heb ik mijn passie voor het schrijven meer dan ooit weer herontdekt, op allerlei manieren. Ongeveer vier jaar geleden (2017) ben ik begonnen met het openbaar schrijven van mijn hersenspinsels op Instagram. Vooral voor mezelf, als een soort verwerking en uitlaatklepje. Maar

Dag Eikenboom!

Juni 2019 Nou, dat was het dan. Mijn reis bij de Eikenboom in Zeist zit er helemaal op. Een jaar geleden begon dit ‘grote avontuur’ en liep er een heel andere Laura naar binnen dan die er vandaag voor de laatste keer naar buiten liep. Wat een one of a kind jaar was dit! Een pittig jaar waarin ik niet te beschrijven veel heb meegemaakt. Eén van de belangrijkste dingen hiervan is dat ik weer een heel stuk meer vertrouwen in mijn lichaam heb gekregen. Dat was ik namelijk totaal kwijt na al die jaren met steeds meer klachten, pijn, uitval en bijbehorende onderzoeken en behandelingen. Dat vertrouwen reikt ook zeker verder dan alleen mijn lichaam, want ook in de toekomst en in mezelf heb ik een stukje meer vertrouwen gekregen. En dat voelt fijn. Ik heb mijn beperkingen, klachten en grenzen beter leren kennen en accepteren, al blíj́ft dat laatste heel moeilijk en frustrerend. Nee, ik ben er nog lang niet, maar ik ben wel weer onderweg, en dat was een jaar geleden heel anders. De bijzondere ti

Verhuisblog 2; Het ontwerp

Het definitieve ontwerp voor mijn nieuwe huisje is af en het is zo ontzettend gaaf geworden, ik kan mijn geluk niet op, wat een droom! Na een aantal puzzel- en aanpassingsrondes met de architect kreeg ik twee weken terug de uiteindelijke tekeningen te zien en weet ik nu dus ‘precies’ hoe ik over een jaar kom te wonen, want zoals je in de eerste blogpost van deze rubriek kon lezen, kan ik eindelijk terugverhuizen naar Oirschot, naar een mantelzorgwoning op het (nieuwe) erf van mijn ouders. Mocht je deze blogpost gemist hebben en meer willen weten over het hoe en wat, scroll dan vooral even terug op de homepage. Vandaag neem ik jullie al schrijvend mee door de plattegronden, bouwtekeningen plus twee prachtige 3D-sfeerimpressies, en vertel ik alles over mijn keuzes en gedachten daarbij. Lees je mee? Mijn huisje is onderdeel van een groot bijgebouw met daarin nog drie andere functies, namelijk een carport voor de auto’s van mijn ouders, een tweede wat kleinere mantelzorgwoning voor mijn om