Doorgaan naar hoofdcontent

Genietjes van de maand *•.OKTOBER.•*


Als het flink meer regent en stormt dan eigenlijk goed voor je is, voelen de momenten waarop de zon zich wel even aan je laat zien extra warm, licht en fijn. Zo zou ik niet alleen het weer van de laatste tijd maar ook mijn oktober samenvatten, want ondanks dat er veel onrust, onheil en onzekerheid door mijn hoofd en lijf stormden, waren er ook voldoende windstille genietmomentjes die nog waardevoller voelden dan anders. Het is dan ook helemaal geen straf om daar voordat november losbarst nogmaals even op terug te kijken door middel van deze blogpost. Kijk je mee?


  • Highfive! Ook qua mogelijkheden voor een boswandeling zat het de afgelopen maand helaas behoorlijk tegen, en dat is nou juist een plek waar ik goed kan loslaten en ontspannen, maar giga gelukkig lukte het vijf keer ook lekker wel. Één keertje met een prachtig zwangere vriendin, twee keer met mijn lieve mama inclusief een bezoekje aan de pompoenerie, één ingekort keertje (door een belletje van school) met een beste vriendin en één keertje met mijn nieuwe ambulant begeleidster. Die laatste was zelfs driedubbel fijn omdat we meteen een super goede klik hadden en ik me ook bij haar heel prettig en veilig voel, dat blijft toch altijd maar afwachten bij een nieuwe hulpverlener en was vooraf best een beetje spannend. Maar nu mega veel zin in de tweede wandeling die we vandaag samen gaan maken, please laat het dat uurtje droog zijn!

  • Hieperdepiep. De tiende van deze maand was mijn verjaardag en werd ik alweer zesendertig jaar, de dag zelf heb ik toen niets bijzonders gedaan, maar de dag ervoor kwamen mijn moeder en nichtje gezellig op bezoek en de dag erna heb ik even gewandeld met een beste vriendin. En naast een heleboel appjes en berichtjes kreeg ik ook een aantal lieve kaartjes en cadeautjes in de bus, waaronder een tranentrekkend knutselwerkje van het dochtertje van mijn andere beste vriendin. Zo helend en hartverwarmend allemaal, genoten met een grote G!



  • Knibbel knabbel knuisje. De bouw van mijn nieuwe huisje bezorgt me naast een heleboel oneindigvoelende struggles gelukkig ook vaak genoeg hele grote knijp-me-even-ik-droom-momenten, en die maken al het andere ‘gedoe’ meer dan de moeite waard. Ik was er deze maand dan ook twee keer om dat weer even extra te beseffen, onder andere om de prachtige eikenhouten tegelvloer, betegelde badkamer, binnendeuren en opgehoogde tuin te bewonderen, mijn muurkleuren en behang te kiezen én om mijn kasten te ‘ontwerpen’, maar dat heb je in mijn vorige blogpost wellicht al lang gelezen.


  • Riante reset. Één van de hoogtepunten van deze maand was het liefdevolle bezoek van een beste vriendin en haar twee schatten van kindjes. Het fleurde me helemaal op en resette mijn gemoed compleet, zo ontzettend fijn, lekker spelen, knuffelen en kletsen, meer had ik toen even niet nodig om me herboren te voelen. 


  • Mij wel bellen. Oktober was ook de maand van de lekker lange telefoongesprekken, die had ik namelijk een stuk meer dan anders, met diverse vriendinnen, een oud-collega, een kliniekgenootje en met mijn oma. De langste was zonder dat we het doorhadden twee uur en tien minuten, heeeerlijk! Van serieus de diepgang in tot keuvelen over dagelijkse dingen en van een lach tot een traan, een therapiesessie is er niets bij. 


  • Amie pour la vie. Een ander hoogtepunt ondanks dat de regen met bakken uit de hemel viel en het oorspronkelijke plan een uitgebreide herfstwandeling was, was theetjes drinken in een knus cafeetje met mijn andere beste vriendin. Sinds dat ik (als allereerste) wist dat haar emigratieplannen naar Frankrijk echt serieus zijn geworden en zij en haar man daar de laatste tijd volop mee bezig zijn, koester is dit soort momenten des te meer. Zowel om dit dappere avontuur en alle tussenstappen van heel dichtbij te kunnen volgen, maar ook om te genieten van haar face-to-face gezelschap. 


  • Fotofan. Dat het de kleine gelukjes zijn die het verschil maken tussen een oké-dag en een neeneenee-dag geldt voor mij nog meer als de wereld weer eens barst van vele onbeschrijflijk verschrikkelijke en machteloze dingen die zich hardnekkig nestelen onder mijn huid. Een foto toegestuurd krijgen van mijn neefje, nichtje of andere dierbare kindjes kan voor mij dan dat verschil al maken, die maken mijn (geprivilegieerde) wereld dan eventjes een heel stuk mooier en doen de rest ‘vergeten’. Het is dan ook niet voor niets dat mijn telefoon er vol mee staat, ik bedoel; kijk dan!

  • Lievelingssmaak. Lekker, creatief en uitgebreid koken maakt dat verschil (zoals jullie ondertussen vast wel weten) ook voor mij, en gezien herfst mijn lievelingssmaak is doordat veel van mijn favo groentesoorten in dat seizoen op hun lekkerst zijn de afgelopen weken nog des te meer. Zo ging ik onder andere met mijn pompoenen, spruitjes en oesterzwammen vaak swingend de keuken door! Ook kwamen er een heleboel nieuwe plantaardige producten op de markt en die proeven blijft ook een favoriete hobby van me, bekijk de ‘Wat heb ik ge-…’-blogposts maar eens. Tot slot was het ook nog een overheerlijk genietfeestje om van mijn mmm-maaltijden van oktober en september weer een polonaisefilmpje te maken, dus hos daarin hieronder zeker even mee als je zin hebt. 

Dat waren mijn genietjes weer voor deze keer, en alhoewel oktober echt geen topmaand voor me was, was het vooral door al het geluk hierboven ook allesbehalve een flopmaand, hopelijk geldt dat voor jou ook. 


Liefs Laura 



Blogposts van de maand oktober  


• Genietjes van de maand september

• Wat heb ik ge-…? - Deel 11; Een greep uit hetgeen ik de laatste tijd gelezen, geluisterd, gekeken, gegeten en gekocht heb, inclusief mijn persoonlijke review en waardering met een punt tussen de 1 en de 10.

• Dagboekdroedel - Optelsombom; Een open en eerlijke van-me-af-schrijf-blogpost over waarom ik er begin deze maand even helemaal af lag door de bom die barstte in mijn hoofd en lijf. 

• Verhuisblog 9 - Wat wordt het moooi!; Wederom een goedgevulde update over de bouw van mijn nieuwe mantelzorgwoning, met onder de prachtige vloer en badkamertegels, glas in de ramen, kleur- en behangkeuzes, vergunningstruggels, kastideeën en nog véél meer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Welkom op mijn blog!

Wat ontzettend leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog, van harte welkom! Mijn naam is Laura, 35 jaar en ik ben woonachtig in het mooie Brabant. Het meest gelukkig word ik van wandelen in de natuur, tijd doorbrengen met dierbaren, lezen, plantaardig kokkerellen en creatief bezig zijn op allerlei andere vlakken, waaronder schrijven. Al zolang als ik me kan herinneren vind ik het heerlijk om te schrijven. Als kind schreef heb ik honderden fantasieverhalen, had ik diverse penvriendinnen door heel Nederland en schreef ook vaak lange brieven naar vriendinnetjes of familie, heb ik altijd een ‘dagboek’ gehad (nog steeds) en schrijfopdrachten op school waren mijn ultieme favoriet.  Sinds mijn chronisch ziekzijn (2015) heb ik mijn passie voor het schrijven meer dan ooit weer herontdekt, op allerlei manieren. Ongeveer vier jaar geleden (2017) ben ik begonnen met het openbaar schrijven van mijn hersenspinsels op Instagram. Vooral voor mezelf, als een soort verwerking en uitlaatklepje. Maar

Dag Eikenboom!

Juni 2019 Nou, dat was het dan. Mijn reis bij de Eikenboom in Zeist zit er helemaal op. Een jaar geleden begon dit ‘grote avontuur’ en liep er een heel andere Laura naar binnen dan die er vandaag voor de laatste keer naar buiten liep. Wat een one of a kind jaar was dit! Een pittig jaar waarin ik niet te beschrijven veel heb meegemaakt. Eén van de belangrijkste dingen hiervan is dat ik weer een heel stuk meer vertrouwen in mijn lichaam heb gekregen. Dat was ik namelijk totaal kwijt na al die jaren met steeds meer klachten, pijn, uitval en bijbehorende onderzoeken en behandelingen. Dat vertrouwen reikt ook zeker verder dan alleen mijn lichaam, want ook in de toekomst en in mezelf heb ik een stukje meer vertrouwen gekregen. En dat voelt fijn. Ik heb mijn beperkingen, klachten en grenzen beter leren kennen en accepteren, al blíj́ft dat laatste heel moeilijk en frustrerend. Nee, ik ben er nog lang niet, maar ik ben wel weer onderweg, en dat was een jaar geleden heel anders. De bijzondere ti

Verhuisblog 2; Het ontwerp

Het definitieve ontwerp voor mijn nieuwe huisje is af en het is zo ontzettend gaaf geworden, ik kan mijn geluk niet op, wat een droom! Na een aantal puzzel- en aanpassingsrondes met de architect kreeg ik twee weken terug de uiteindelijke tekeningen te zien en weet ik nu dus ‘precies’ hoe ik over een jaar kom te wonen, want zoals je in de eerste blogpost van deze rubriek kon lezen, kan ik eindelijk terugverhuizen naar Oirschot, naar een mantelzorgwoning op het (nieuwe) erf van mijn ouders. Mocht je deze blogpost gemist hebben en meer willen weten over het hoe en wat, scroll dan vooral even terug op de homepage. Vandaag neem ik jullie al schrijvend mee door de plattegronden, bouwtekeningen plus twee prachtige 3D-sfeerimpressies, en vertel ik alles over mijn keuzes en gedachten daarbij. Lees je mee? Mijn huisje is onderdeel van een groot bijgebouw met daarin nog drie andere functies, namelijk een carport voor de auto’s van mijn ouders, een tweede wat kleinere mantelzorgwoning voor mijn om