Doorgaan naar hoofdcontent

Genietjes van de maand *•.SEPTEMBER.•*

 


Zo hallo, voor mijn gevoel was het echt twee keer knipperen en toen was september ineens alweer voorbij, had jij dat ook? Waarschijnlijk doordat het zo’n prachtige nazomermaand was waarin voor mij niet alleen buiten het zonnetje veel scheen, maar waarin ik van binnen ook vaak straalde en verwarmd werd door alle genietjes en gelukjes die ik meemaakte. Welke zalige zonnestraaltjes dat allemaal waren lees je hieronder, hopelijk kunnen ze bij jou ook even een lach op je gezicht toveren.

  • Pompoenparadijs. Na enthousiast aftellen stond ik als grote fan op de allereerste dag van september meteen op de stoep bij de pompoenerie om de hoek die op die dag haar deuren weer opende. Wat een paradijs is dat toch elk jaar weer, zoveel heerlijke en mooie biologische pompoenen in alle soorten en maten, genieten geblazen! En dat deed ik tijdens de minimaal drie keer per week dat ik ze op allerlei manieren at al helemaal, hmmmm, herfst is echt mijn lievelingssmaak. Na die eerste dag ben ik dan ook al twee keer terug geweest om mijn voorraad weer aan te vullen en dat zal in oktober zeker niet anders zijn. 


  • Bijzonder binnenkijkje. Op het landelijke kinderdagverblijf waar mijn neefje en nichtje elke woensdag naartoe gaan was er deze maand een soort binnenkijkweek voor opa’s en oma’s, en ik had als tante het geluk dat ik ook even mocht komen. Heel erg leuk om eens te zien hoe het er daar uitziet en aantoe gaat, hoeveel mooie buitenspeelgelegenheden ze hebben en vooral hoe mijn neefje en nichtje zich daar bewegen en thuisvoelen. 


  • Mega mooie muren. Rondom de bouw van mijn nieuwe huisje heb ik ook weer allerlei genietmomentjes gehad, met als hoogtepunt het met eigen ogen zien van alle gestucte muren en plafonds, wauw, zo mega mooi en giga gaaf om steeds meer een echt (t)huisgevoel te krijgen. Wat ook een fijn gevoel gaf was toen ik na een week dubben de knoop doorhakte over het behang voor de slaapkamer, want daar liep ik door veranderde plannen ineens helemaal op vast. Maar met de kijk van een paar anderen en door een stapje buiten mijn kleurenpalet te durven gaan, voelt het nu helemaal oké om een Rijksmuseumschilderij van een natuurlandschap (dat net wat donkerder en grijzer is dan de rest) op de muur mét twee ramen te gaan plakken. Nu op naar de kleurkeuze voor alle andere muren en plafonds, maar eerst ga ik over een paar uurtjes de versgelegde vloer en betegelde badkamer bewonderen, zin innn!


  • Hieperdepiep Hoera. In september en oktober is zo ongeveer driekwart van mijn hele familie jarig en dat maakt het onmogelijk om naar iedereen toe te gaan, maar even naar de verjaardag van mijn zusje zat er gelukkig wel in, hieperdepiep hoera! Zo kon ik niet alleen vieren dat zij weer een jaartje ouder is geworden maar ook dat ik onbeschrijflijk blij en dankbaar ben met al 33 jaar zo’n lieve, sterke, mooie en talentvolle zus aan mijn zijde. 


  • Wandelwoensdagen. Voor ontspannende en hoofd-leeg-makende natuurwandelingen waren er deze maand helaas wat minder mogelijkheden dan normaal, maar gelukkig heb ik wel (bijna) altijd mijn vaste wandelwoensdag waarop ik met mijn ambulant begeleidster kan gaan, en dat was nu dus nog meer goud waard dan anders, lekker nazomeren in het bos, op de heide en langs watertjes, heerlijk! En daarnaast ben ik nog één keertje met mijn vader gegaan, ook heel erg fijn en gezellig. 


  • Babybezoek. Wat heb ik intens genoten toen mijn beste vriendin met haar tweeënhalve week oude zoontje lekker lang bij mij op bezoek kwamen, zo mooi en fijn om hen beide weer te zien en vast te houden, word er weer helemaal warm van als ik eraan terugdenk. Love jullie! 


  • Tijd voor taart. Een andere verjaardag die ik absoluut niet wilde missen was natuurlijk die van mijn kleine nichtje Pien, zij werd gewoon alweer één jaar, hoe dan, stop de tijd hoor. Het was een prachtige dag en fantastisch om te zien hoe zij smulde van haar eigen taartje (+ van mijn cadeautje haha; houten ijsjes) en verwonderd om zich heen keek toen iedereen voor haar zong. Op naar een schattig en ondeugend dreumesjaar!


  • Babyshowerbubbel. Er was er weer eentje hoor, een babyshower van een lieve vriendin, de derde in korte tijd maar daardoor zeker niet minder bijzonder of gezellig. Eerst het altijd leuke verrassingsmoment thuis en daarna een luxe thema-hightea in het dorp van Oirschot waar ik gelukkig ook nog even bij kon zijn om te genieten van de stralende en prachtige mama to be. 


  • Heerlijk huismussen. In deze genietrubriek benoem ik de grootste en leukste bijzonderheden van mijn maand en bijna altijd zijn dat vooral de dingen die ik buitenshuis en met dierbaren meemaak, maar als je mij een beetje kent weet je ook dat ik zo’n negentig procent van mijn tijd (in mijn eentje) thuis doorbreng. Daardoor lijkt het misschien alsof ik daar vooral zit te sippen, maar dat is zeker niet zo, niet vaak in ieder geval. Want juist van de kleine dagelijkse dingen geniet ik ook enorm; een goed boek, mooie serie, interessant tv-programma, gezellige podcast, leuke vlog, toffe Vintedvondsten, lieve appjes / foto’s / filmpjes ontvangen, een blog schrijven, uitgebreid koken, lekker eten, een warme douche, groeiende planten, lange telefoontjes, een fris verschoond bed en ga zo maar door, iets wat ik toch even een keertje apart wilde benoemen. Naast mijn genietjes van de maand ben ik ook heel bewust bezig met mijn genietjes van de dag, en ookal halen die deze rubriek meestal niet, ze houden me wel juist ‘steady’ positief op de been en zijn daardoor net zo waardevol. 

Hopelijk kun jij ook terugkijken op een mooi aantal genietjes in september én staan ze je met smart op te wachten in oktober, geniet ervan, herfst ze! 


Liefs Laura




Blogposts van de maand september  


• Genietjes van de maand augustus

• Verhuisblog 8 - Metamorfose; Een extra update over de bouw van mijn nieuwe mantelzorgwoning met onder andere de kleuren van de keuken, gestucte muren en plafonds, dakpannen, tegelkeuzes, vloerverwarming en nog véél meer. 

• Dagboekdroedel - It takes a village; Een column over wat ik het allermoeilijkste maar tegelijkertijd ook het allermooiste vind aan mijn chronisch ziekzijn. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Welkom op mijn blog!

Wat ontzettend leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog, van harte welkom! Mijn naam is Laura, 35 jaar en ik ben woonachtig in het mooie Brabant. Het meest gelukkig word ik van wandelen in de natuur, tijd doorbrengen met dierbaren, lezen, plantaardig kokkerellen en creatief bezig zijn op allerlei andere vlakken, waaronder schrijven. Al zolang als ik me kan herinneren vind ik het heerlijk om te schrijven. Als kind schreef heb ik honderden fantasieverhalen, had ik diverse penvriendinnen door heel Nederland en schreef ook vaak lange brieven naar vriendinnetjes of familie, heb ik altijd een ‘dagboek’ gehad (nog steeds) en schrijfopdrachten op school waren mijn ultieme favoriet.  Sinds mijn chronisch ziekzijn (2015) heb ik mijn passie voor het schrijven meer dan ooit weer herontdekt, op allerlei manieren. Ongeveer vier jaar geleden (2017) ben ik begonnen met het openbaar schrijven van mijn hersenspinsels op Instagram. Vooral voor mezelf, als een soort verwerking en uitlaatklepje. Maar

Dag Eikenboom!

Juni 2019 Nou, dat was het dan. Mijn reis bij de Eikenboom in Zeist zit er helemaal op. Een jaar geleden begon dit ‘grote avontuur’ en liep er een heel andere Laura naar binnen dan die er vandaag voor de laatste keer naar buiten liep. Wat een one of a kind jaar was dit! Een pittig jaar waarin ik niet te beschrijven veel heb meegemaakt. Eén van de belangrijkste dingen hiervan is dat ik weer een heel stuk meer vertrouwen in mijn lichaam heb gekregen. Dat was ik namelijk totaal kwijt na al die jaren met steeds meer klachten, pijn, uitval en bijbehorende onderzoeken en behandelingen. Dat vertrouwen reikt ook zeker verder dan alleen mijn lichaam, want ook in de toekomst en in mezelf heb ik een stukje meer vertrouwen gekregen. En dat voelt fijn. Ik heb mijn beperkingen, klachten en grenzen beter leren kennen en accepteren, al blíj́ft dat laatste heel moeilijk en frustrerend. Nee, ik ben er nog lang niet, maar ik ben wel weer onderweg, en dat was een jaar geleden heel anders. De bijzondere ti

Verhuisblog 2; Het ontwerp

Het definitieve ontwerp voor mijn nieuwe huisje is af en het is zo ontzettend gaaf geworden, ik kan mijn geluk niet op, wat een droom! Na een aantal puzzel- en aanpassingsrondes met de architect kreeg ik twee weken terug de uiteindelijke tekeningen te zien en weet ik nu dus ‘precies’ hoe ik over een jaar kom te wonen, want zoals je in de eerste blogpost van deze rubriek kon lezen, kan ik eindelijk terugverhuizen naar Oirschot, naar een mantelzorgwoning op het (nieuwe) erf van mijn ouders. Mocht je deze blogpost gemist hebben en meer willen weten over het hoe en wat, scroll dan vooral even terug op de homepage. Vandaag neem ik jullie al schrijvend mee door de plattegronden, bouwtekeningen plus twee prachtige 3D-sfeerimpressies, en vertel ik alles over mijn keuzes en gedachten daarbij. Lees je mee? Mijn huisje is onderdeel van een groot bijgebouw met daarin nog drie andere functies, namelijk een carport voor de auto’s van mijn ouders, een tweede wat kleinere mantelzorgwoning voor mijn om