Doorgaan naar hoofdcontent

Genietjes van de maand *•.AUGUSTUS.•*


Naast dat ik afgelopen maand 
vaak een heel vol hoofd had, had ik gelukkig nog veel vaker een heel blij hoofd door alle fijne, mooie, gezellige, bijzondere en waardevolle genietmomenten die ik mocht meemaken. Van een pasgeboren nieuw vriendje ontmoeten tot een fotoshoot in de natuur, een prachtige nieuwe vloer, rustgevende junglewandelingen en nog van alles meer, augustus was amazing! Meer daarover lees en zie je in deze buitengewoon blije blogpost. 

  • Wauwgustus. Qua weer was deze maand voor mij echt heerlijk, natuurlijk had iets minder regen zeker gemogen maar dit maakte de natuur wel echt prachtiger dan ooit in de zomer, zo levendig en weldadig groen, wauw! Ik heb dan ook giga genoten van de acht wandelingen die ik gemaakt heb, één keer kwam ik zelfs in een stuk bos terecht wat letterlijk op jungle leek en dat vond ik zo tof dat ik de week daarna nog eens ben teruggegaan. Maar ook die ene wandeling middenin een grote plensbui was een leuk avontuur en laat ik alle zeeën aan veldbloemen ook niet vergeten. Naast een lust voor het oog waren al deze plekken ook een lust voor mijn hoofd; rustgevend, afleidend, vrijmakend en relativerend. Echt weer een reminder dus om wandelen in de natuur even belangrijk te maken als allerlei moetjes, sterker nog, het ís een moetje voor mij. 



  • Friends forever. In de vakantie van mijn ‘oudste’ en drukbezette vriendinnetje ben ik op een regenachtige dag gezellig thee gaan drinken bij haar thuis, heel fijn en vertrouwd om elkaar ook weer eens in reallife te spreken. Ik blijf het zo speciaal vinden dat wij al 31 jaar niet uitgepraat raken en alles hebben meegemaakt van elkaars levens, mede daarom moest ik haar natuurlijk mijn nieuwe huisje ook alvast een keer laten zien en dus reden we daar deze genietochtend ook nog even langs. 



  • Hak-hak-hak. Rondom mijn nieuwe huisje was er nog een heleboel meer te genieten deze maand, natuurlijk alle vorderingen die gemaakt zijn maar toch vooral alle knopen die ik doorgehakt heb. Zo heb ik onder andere een prachtige stenen parketvloer uitgezocht, de groentint van de keuken plus het soort aanrechtblad gekozen én een megavondst gedaan van decortegels via Marktplaats. Zooo blij mee en dankbaar voor allemaal, en de opluchting die ik daarna steeds voelde was ook zooo fijn, alsof er kilo’s van mijn schouders vielen. Ook waren al deze tripjes an sich heel gezellig samen met mama, echt waardevol om dat samen met haar te kunnen doen.



  • Terrasjestime. Met een beste vriendin en haar mooie ruim 38-weken-zwanger-buik heb ik lekker een ochtendje qualitytime gehad, heel fijn dat dat nog even kon, eerst hebben we relaxed een klein rondje gewandeld in het bos en daarna zijn we neergestreken op een terrasje, heerlijk!



  • Fabulous familiefotoshoot. Na bijna twee jaar verzetten en verschuiven was het dan eindelijk zo ver, de fotoshoot met ons gezin die we mijn vader cadeau gaven voor zijn zestigste verjaardag. Het was een erg gezellige en ontspannen ochtend daar bij het mooie Wit Holland en dat gaf twee weken later een prachtig en trotsmakend resultaat om te koesteren, bekijk het filmpje hieronder maar eens voor een greep uit de foto’s, no words needed verder denk ik. (Foto’s door Anne-Marie Megens Fotografie)


  • Daar is ie dan! Het was even extra lang geduld hebben, maar op 26 augustus is mijn nieuwe vriendje Cas dan toch echt (gezond en wel) geboren en een dag later had ik al de eer om hem te gaan bewonderen. Zo ontzettend bijzonder en liefdevol vond ik dat weer, net zoals twee jaar geleden bij zijn grote zus, echt een moment dat weer een onuitwisbaar plekje in mijn hart heeft gekregen. Ook ben ik mega trots op mijn beste vriendin en kan ik niet wachten om binnenkort nog eens te gaan én om Cas te zien opgroeien en leren kennen. 


  • Afsluitcadeau. Van het ene kleine vriendje door naar een net wat groter vriendje, want een goede vriendin en haar zoontje kwamen gisteren gezellig even langs, en in plaats van een kop thee op mijn balkon werd dat spontaan toch nog een heerlijke wandeling door de buurt. Echt een cadeau was dat nog zo op de laatste dag van de maand, lekker vertrouwd bijkletsen, een heleboel schattige blikken vanuit de kinderwagen en een zalig zonnetje. 


  • Hoofd leeg, buik vol. Naast wandelen heeft ook uitgebreid koken me de laatste twee maanden enorm geholpen om mijn hoofd leeg en rustig te maken, en het geluk daarbij is dat dit moment zich elke dag automatisch weer aandient en ik de deur er niet voor uit hoef, ideaal! Ik heb dan ook echt nooit geen zin om te koken, integendeel, soms kijk ik er als ik wakker word meteen alweer naar uit, op en top genietmomentjes dus. En dat geldt ook voor het opeten op de bank, zeker toen dat deze zomer kon onder het genot van B&B Vol Liefde. :)


Het voelt echt fantastisch om terug te kunnen kijken op zo’n amazing augustus, vooral ook omdat deze zomermaand normaal gesproken juist geen topmaand voor mij is in verband met hittegolven en eenzaamheid. Wat een geluksvogel ben ik dus dat ik zo vaak vrij rond heb kunnen vliegen buitenshuis en gezellig samen met dierbaren heb kunnen zijn. Nu heb ik onwijs veel zin in de zachte en zonnige september die eraan lijkt te komen en ben ik erg benieuwd wat deze maand me allemaal weer voor moois mag brengen, in ieder geval staat een bezoekje aan de pompoenerie met stip op nummer één op mijn planning, yummy!


Liefs Laura 



Blogposts van de maand augustus 


• Genietjes van de maand juli

• Wat heb ik ge-…? - Deel 10; Een greep uit hetgeen ik de laatste tijd gelezen, geluisterd, gekeken, gegeten en gekocht heb, inclusief mijn persoonlijke review en waardering met een punt tussen de 1 en de 10.

• Verhuisblog 7 - Prinsessenpaleisje; Een update over de bouw van mijn nieuwe mantelzorgwoning, dit keer met het ontwerp voor de keuken, de laatste stenen, het plaatsen van het dak, 85 meter de grond in boren en nog veel meer. 

• Struggleseizoen; Een erg open en eerlijke blogpost met flarden uit mijn overvolle hoofd, zoals het moeten dealen met nieuwe beperkingen, geen leuke tante kunnen zijn en gekmakende keuzestress. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Welkom op mijn blog!

Wat ontzettend leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog, van harte welkom! Mijn naam is Laura, 35 jaar en ik ben woonachtig in het mooie Brabant. Het meest gelukkig word ik van wandelen in de natuur, tijd doorbrengen met dierbaren, lezen, plantaardig kokkerellen en creatief bezig zijn op allerlei andere vlakken, waaronder schrijven. Al zolang als ik me kan herinneren vind ik het heerlijk om te schrijven. Als kind schreef heb ik honderden fantasieverhalen, had ik diverse penvriendinnen door heel Nederland en schreef ook vaak lange brieven naar vriendinnetjes of familie, heb ik altijd een ‘dagboek’ gehad (nog steeds) en schrijfopdrachten op school waren mijn ultieme favoriet.  Sinds mijn chronisch ziekzijn (2015) heb ik mijn passie voor het schrijven meer dan ooit weer herontdekt, op allerlei manieren. Ongeveer vier jaar geleden (2017) ben ik begonnen met het openbaar schrijven van mijn hersenspinsels op Instagram. Vooral voor mezelf, als een soort verwerking en uitlaatklepje. Maar

Dag Eikenboom!

Juni 2019 Nou, dat was het dan. Mijn reis bij de Eikenboom in Zeist zit er helemaal op. Een jaar geleden begon dit ‘grote avontuur’ en liep er een heel andere Laura naar binnen dan die er vandaag voor de laatste keer naar buiten liep. Wat een one of a kind jaar was dit! Een pittig jaar waarin ik niet te beschrijven veel heb meegemaakt. Eén van de belangrijkste dingen hiervan is dat ik weer een heel stuk meer vertrouwen in mijn lichaam heb gekregen. Dat was ik namelijk totaal kwijt na al die jaren met steeds meer klachten, pijn, uitval en bijbehorende onderzoeken en behandelingen. Dat vertrouwen reikt ook zeker verder dan alleen mijn lichaam, want ook in de toekomst en in mezelf heb ik een stukje meer vertrouwen gekregen. En dat voelt fijn. Ik heb mijn beperkingen, klachten en grenzen beter leren kennen en accepteren, al blíj́ft dat laatste heel moeilijk en frustrerend. Nee, ik ben er nog lang niet, maar ik ben wel weer onderweg, en dat was een jaar geleden heel anders. De bijzondere ti

Verhuisblog 2; Het ontwerp

Het definitieve ontwerp voor mijn nieuwe huisje is af en het is zo ontzettend gaaf geworden, ik kan mijn geluk niet op, wat een droom! Na een aantal puzzel- en aanpassingsrondes met de architect kreeg ik twee weken terug de uiteindelijke tekeningen te zien en weet ik nu dus ‘precies’ hoe ik over een jaar kom te wonen, want zoals je in de eerste blogpost van deze rubriek kon lezen, kan ik eindelijk terugverhuizen naar Oirschot, naar een mantelzorgwoning op het (nieuwe) erf van mijn ouders. Mocht je deze blogpost gemist hebben en meer willen weten over het hoe en wat, scroll dan vooral even terug op de homepage. Vandaag neem ik jullie al schrijvend mee door de plattegronden, bouwtekeningen plus twee prachtige 3D-sfeerimpressies, en vertel ik alles over mijn keuzes en gedachten daarbij. Lees je mee? Mijn huisje is onderdeel van een groot bijgebouw met daarin nog drie andere functies, namelijk een carport voor de auto’s van mijn ouders, een tweede wat kleinere mantelzorgwoning voor mijn om