Doorgaan naar hoofdcontent

Verhuisblog 3; Schop in de grond


Ze zijn begonnen! De contouren van mijn nieuwe huisje zijn sinds gisteren in de grond zichtbaar en dus heb ik voor het eerst ‘in’ mijn huisje kunnen staan en ervaren hoe dat voelt. Nou, echt hééél erg goed! In deze derde verhuisblog vertel ik je daar lekker rommelig meer over, net zoals over de grote tegenslag die er eind december om de hoek is komen kijken, en show ik je natuurlijk foto’s (en een filmpje), lees vooral lekker verder dus. 

Laat ik eerst maar met het nare nieuws beginnen, wellicht heb je dit al voorbij zien komen in mijn eindejaarsspecial, maar de bouw van mijn huisje gaat helaas flink wat vertraging oplopen. Last minute is de verkoop van het oude huis van mijn ouders namelijk niet door gegaan, kortgezegd kreeg de koper de financiering uiteindelijk toch niet rond, en dus staat driekwart van de inboedel van mijn ouders voorlopig voor niets in dozen en blijft de woonklare woonkeet naast hun nieuwe huis onbewoond. Echt heel heel heel zuur, frustrerend, verdrietig en een verrekkes valse start van 2023, bleh. Voor mijn huisje betekent dit dat het (na hetgeen wat er al ingekocht en geregeld is) voorlopig niet verder gebouwd kan worden totdat er een nieuwe koper is en er daarmee weer genoeg centjes zijn. Erg vervelend en jammer natuurlijk, maar eigenlijk voel ik dit voor mezelf nauwelijks, ik heb geduld genoeg en het feit dat deze droom überhaupt ooit werkelijkheid gaat worden is al te fantastisch, wat ik vooral wel voel is dat ik voor mijn ouders hoop dat deze donkere wolk snel weggedreven zal worden. Duimen jullie ook mee? En mocht je iemand kennen die wellicht interesse heeft in een mooi groot huis en perceel met meerdere bijgebouwen in het landelijke Spoordonk, stuur deze Fundalink dan vooral door;

https://www.funda.nl/koop/oirschot/huis-42896320-lubberstraat-3/



Maar ondanks deze grote donkere wolk scheen gisteren niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk de zon volop op mijn huisje. Stap één en twee zijn namelijk gezet; de schop (nouja, graafmachine) is de grond ingegaan en de bekisting is geplaatst. Hierdoor kun je de contouren en grove indeling van mijn huisje al goed zien en krijg je meteen al zo’n veel beter beeld van de grootte, de ligging, de verhoudingen én het uitzicht. Het was echt super gaaf om daar voor het eerst (in) te staan!




Wat vooral heel goed voelde en heel anders was dan ik me vanaf de tekeningen (zie de vorige verhuisblog) had voorgesteld, was het mooie uitzicht en het fijne formaat van mijn tuin. Allebei echt ge-wel-dig! Ik kijk door de wand op de kopse kant van mijn huisje, die dus helemaal van glas zal zijn, uit op landerijen en weide, op lekker veel vrijheid, rust en ‘groen’ dus, voor mij allemaal belangrijke waarden om in balans te kunnen blijven en prettig te kunnen leven. Ik bedoel kijk de foto hieronder even, en dan is het nu nog maar winter.


Ook de tuin verraste me dus enorm, deze is veel minder smal dan ik dacht en kijkt aan één kant natuurlijk ook uit op het mooie uitzicht, reken maar dat daar een fijn zitje komt dus. Het is daarnaast ook echt mijn eigen plekje en domein, helemaal uit het zicht en afgescheiden van de rest, niemand die me kan zien, heerlijk. Én er is een fijn ‘eerste-lentezon-hoekje’ tegen mijn huisje en papa’s werkplaats aan, dus lekker vroeg en laat in het seizoen buitenzitten is dan eindelijk mogelijk, iets wat ik nu met een schaduwbalkon altijd erg mis. Op onderstaande foto zie je de tuin aan de achterkant, en rechts is dan dus het uitzicht van de foto hierboven, gaaf toch?



Op deze foto zie je dus ook de indeling al best goed, rechts de woonkamer en keuken, en links de slaapkamer en badkamer. Het was zoveel fijner dan ik dacht om daar al doorheen te lopen, want nu heb ik ook écht een gevoel bij mijn huisje en dan vooral bij de ligging. En dat gevoel is zó goed en zó kloppend, dit is mijn plek, hier ga ik me thuis voelen, zonder twijfel. En ik kijk al uit naar de extra verbinding die me dat gaat brengen met heel veel lieve mensen, mijn andere belangrijkste waarde. Een eigen vrije plek maar tegelijkertijd ook meer samen met dierbaren, wat ik al zei, een droom. :)



Na een wat downe en vlakke week was dit zonnige bezoekje gisteren (met aansluitend een wandeling) precies wat ik nodig had en waar ik dit hele weekend lekker van na ga genieten. Op foto’s komt het natuurlijk anders over dan in real-life, maar toch leuk om online op deze manier weer even een update te kunnen geven. Voor mijn doen wel wat ‘rommelig’ door de spontaniteit, maar het was ook fijn om een blogpost eens losjes in één adem te schrijven, moet ik eigenlijk vaker doen. Wanneer de volgende verhuisblog zal verschijnen is dus maar de vraag, maar dat zien jullie vanzelf, leuk dat je vandaag weer even de tijd genomen hebt om deze te lezen. Dankjewel en een heel fijn weekend!


Liefs Laura


Ps. En tot slot nog even een kort filmpje.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Welkom op mijn blog!

Wat ontzettend leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog, van harte welkom! Mijn naam is Laura, 35 jaar en ik ben woonachtig in het mooie Brabant. Het meest gelukkig word ik van wandelen in de natuur, tijd doorbrengen met dierbaren, lezen, plantaardig kokkerellen en creatief bezig zijn op allerlei andere vlakken, waaronder schrijven. Al zolang als ik me kan herinneren vind ik het heerlijk om te schrijven. Als kind schreef heb ik honderden fantasieverhalen, had ik diverse penvriendinnen door heel Nederland en schreef ook vaak lange brieven naar vriendinnetjes of familie, heb ik altijd een ‘dagboek’ gehad (nog steeds) en schrijfopdrachten op school waren mijn ultieme favoriet.  Sinds mijn chronisch ziekzijn (2015) heb ik mijn passie voor het schrijven meer dan ooit weer herontdekt, op allerlei manieren. Ongeveer vier jaar geleden (2017) ben ik begonnen met het openbaar schrijven van mijn hersenspinsels op Instagram. Vooral voor mezelf, als een soort verwerking en uitlaatklepje. Maar

Dag Eikenboom!

Juni 2019 Nou, dat was het dan. Mijn reis bij de Eikenboom in Zeist zit er helemaal op. Een jaar geleden begon dit ‘grote avontuur’ en liep er een heel andere Laura naar binnen dan die er vandaag voor de laatste keer naar buiten liep. Wat een one of a kind jaar was dit! Een pittig jaar waarin ik niet te beschrijven veel heb meegemaakt. Eén van de belangrijkste dingen hiervan is dat ik weer een heel stuk meer vertrouwen in mijn lichaam heb gekregen. Dat was ik namelijk totaal kwijt na al die jaren met steeds meer klachten, pijn, uitval en bijbehorende onderzoeken en behandelingen. Dat vertrouwen reikt ook zeker verder dan alleen mijn lichaam, want ook in de toekomst en in mezelf heb ik een stukje meer vertrouwen gekregen. En dat voelt fijn. Ik heb mijn beperkingen, klachten en grenzen beter leren kennen en accepteren, al blíj́ft dat laatste heel moeilijk en frustrerend. Nee, ik ben er nog lang niet, maar ik ben wel weer onderweg, en dat was een jaar geleden heel anders. De bijzondere ti

Verhuisblog 2; Het ontwerp

Het definitieve ontwerp voor mijn nieuwe huisje is af en het is zo ontzettend gaaf geworden, ik kan mijn geluk niet op, wat een droom! Na een aantal puzzel- en aanpassingsrondes met de architect kreeg ik twee weken terug de uiteindelijke tekeningen te zien en weet ik nu dus ‘precies’ hoe ik over een jaar kom te wonen, want zoals je in de eerste blogpost van deze rubriek kon lezen, kan ik eindelijk terugverhuizen naar Oirschot, naar een mantelzorgwoning op het (nieuwe) erf van mijn ouders. Mocht je deze blogpost gemist hebben en meer willen weten over het hoe en wat, scroll dan vooral even terug op de homepage. Vandaag neem ik jullie al schrijvend mee door de plattegronden, bouwtekeningen plus twee prachtige 3D-sfeerimpressies, en vertel ik alles over mijn keuzes en gedachten daarbij. Lees je mee? Mijn huisje is onderdeel van een groot bijgebouw met daarin nog drie andere functies, namelijk een carport voor de auto’s van mijn ouders, een tweede wat kleinere mantelzorgwoning voor mijn om